Sayfalar

16 Temmuz 2014 Çarşamba

YOĞURTLU PATLICAN KÖZLEMESİ

 Salata olunca kendimi kaybediyorum sofrada bir yığın salata çeşidi olsun istiyorum bunu söyleyince herkes beni salatayı çok sevdiğimi sanıyor çok da sevmiyorum  bazen tadına bile bakmayı unutuyorum ama neden bilmem salata çeşitlerini sofrada çok seviyorum hele birde yendiğini ve çok sevildiğini görünce daha çok yapasım geliyor...
Ama çok salata çeşidi yaptığımda hemen aklıma şu Ayet geliveriyor ;
"Yiyiniz, içiniz, fakat israf etmeyiniz. Çünkü Allah israf edenleri sevmez." (Araf suresi 31 ayet)
Bazen de aç açıkta olan insanları düşüyorum ne doymak bilmeyen nefsimiz var diyorum ve şu duayı ediyorum
Allah’ım! Korkmayan Kalpten, kabul edilmeyen duadan, doymak bilmeyen nefisten, faydası olmayan ilimden sana sığınırım…! [Hz. Muhammed (S.A.V) ]

İftarda herkesin ayy harika olmuş deyip severek yediği salata çeşitlerinden biri...

MALZEMELER:

3 Adet Topan patlıcan
1 kilo Yoğurt (kesede süzdürülmüş)
2 tane Havuç
2 tane Kırmızı biber
1/2  Mısır
1 tane Salatalık
1 su bardağı rendelenmiş Karalahana
Kuru nane, Tuz, Zeytin yağı, Limon, sarımsak

 YAPILIŞI:
1) Patlıcanları ve biberleri fırında yada ocak da közleyelim ve kolay soymak için poşete koyalım.
2)Soyduğumuz Patlıcanları doğrayalım ve servis tabağına koyalım üzerine  tuz ve zeytin yağı hafif limon sıkalım.
3) Üzerine süzdürdüğümüz yoğurdu çırpalım nane ve sarımsak ekleyip karıştıralım.
(Ben ev yapımı yoğurdu süzdürdüğüm için çok gitti hazır yoğurt kullananlar yarım kilo anca gider)
4)Hazırladığımız yoğurdu patlıcanların üzerine dökelim.
5)Havucu ve kırmızı lahanayı rendeleyelim, kırmızı lahanayı azıcık tuzlu suda bekletirsek yumuşar ve daha güzel olur. Salatalığı küçük küçük doğrayalım  mısırı da haşlayalım ve üstünü süslemek için  hazırız :)
6) İsteğimize göre servis tabağımızı süsleyelim benim son dakika ya kaldı fazla süsleyemedim eminim siz çok daha güzel süslersiniz :)
Salatamız hazır...
AFİYET OLSUN :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger veya gmail hesabı bulunmayan,ancak yorum bırakmak isteyen takipçilerim aşağıda bulunan Adı/URL Seçip isminizi yazıp yorum yapabilirsiniz yada Anonim ayarına getirip yorum yapabilirsiniz ama bu sefer Mesajınızı yazdıktan sonra isminizi yazmanız gerekecektir..